10 succestips

  1. Realiseer je elk moment van de dag dat jij de keuze hebt.
  2. Accepteer dat moeilijke momenten erbij horen. Afvallen vergt discipline en wilskracht, maar als je echt wilt, dan lukt het je!
  3. Beloon jezelf voor elke twee kilo die je kwijt bent. Een bos bloemen, een leuk boek, .... Je hebt het verdiend!
  4. Vergelijk jezelf niet met anderen. Ieder mens is uniek en ieder lichaam is anders.
  5. Toch een keer teveel gegeten? Voel je dan niet rot. Door het woordje “moeten”maak je alles veel zwaarder dan het is. Vervang daarom het woord in “willen”, Ik wil afvallen, en ik wil meer bewegen. Willen komt uit wilskracht en maakt alles veel leuker en eenvoudiger.
  6. Vertel je omgeving dat je wilt afslanken en vraag of ze je willen steunen. Zo voorkom je dat je omgeving blijft aandringen met lekkere hapjes op een verjaardag of feestje. Maak van tevoren een afspraak met jezelf wat je wel of niet neemt. Bijv. Vandaag neem ik geen gebak, maar neem ik twee borrelhapjes. Wees standvastig en laat je niet ompraten.
  7. Plak een “dikke”foto van jezelf op de koelkast of koektrommel. Je zult je wel twee keer bedenken voor je begint te snoepen.Stel voor jezelf de vraag wat de aanleiding is om te gaan snoepen en zoek afleiding door een vriendin te bellen of te gaan wandelen.
  8. Zorg dat je altijd voldoende fruit in huis hebt en neem desnoods wat mee voor onderweg.
  9. Ga bij voorkeur één keer per week naar de supermarkt en doe boodschappen voor de hele week. Zo voorkom je dat je allerlei ongezonde boodschappen meeneemt die je helemaal niet nodig hebt. Kies je ervoor om vaker boodschappen te gaan doen, maak dan in ieder geval een boodschappenlijstje en wijk daar niet vanaf.
  10. Weeg je één keer per week , op een vast tijdstip. Ga niet elke dag op de weegschaal staan, het wegen mag geen obsessie worden.